نام کتاب:از بودن تا ماندن زینبیه و ثارالله
نویسنده:جعفر شیخ الاسلامی
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
»پکیج های تصفیه فاضلاب | 1 | 543 | sakbari |
»درگیریهای شدید در حومه«حمص» و هلاکت دهها داعشی + نقشه | 0 | 1283 | mehran19 |
»هفت قانون طلایی بقای عشق | 0 | 1761 | admin |
»آشنایی با «فجر» جدیدترین و مدرنترین اسلحه تهاجمی ساخت ایران +عکس | 0 | 1845 | admin |
»کشور تروریست پروری که خود طعمه تروریسم شد+ تصاویر | 0 | 1721 | admin |
»آشوب و فتنه گری جدید جریان صادق شیرازی بر علیه جمهوری اسلامی ایران +تصاویر | 0 | 1723 | maryam |
»تانکهای قدرتمند جهان در یک نگاه+تصاویر | 0 | 1651 | milad225 |
»سپاه پاسداران ایران پهپادهایی با برد ۳۰۰۰ کیلومتر دارد | 0 | 1535 | maryam |
»روایتی تصویری از ۶۹ مورد ظلم «جنایتکار بزرگ» در حق مردم جهان | 0 | 1548 | admin |
»یک عکس از شهید حسین مریدی زاده | 0 | 1589 | admin |
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای دانش آموز میانه به نقل ازحزب الله سایبر: اگر محدودیت ها در قالب بایدها و نبایدها و احکام شرعی رعایت شود مصالح عمومی جامعه نیز تامین شده است،زیرا هیچ حکم شرعی بی دلیل و بی حکمت نیست.
ارتباط زن و مرد نا محرم بسیار حساس ،ظریف و در عین حال خطرناک است،
در کتب معرفتی و اخلاقی ما نقل شده است که روزی از عالم گرانقدر مقدس اردبیلی پرسیدند :آقا اگر شما با یک زن نامحرم در یک اتاق قرار بگیرید چه میکنید؟ می فرمایند: به خدا پناه میبرم .
علیرغم اینکه او یکی از علمای طراز اول و اهل تقوا و معنویت بود ولی باز هم قرار گرفتن در چنین شرایطی را برای خود خطرتاک میدید ،و علت آن است که اسلام حتی قرار گرفتن زیر یک سقف را در یک جای خلوت با زن نامحرم _اگر احتمال گناه داده شود_ حرام میداند و اگر احتمال گناه هم نباشد مکروه میشمارد و این نشانگر حساسیت ارتباط بین زن و مرد نامحرم است و قطعا خداوند به آنچه برای بندگانش أصلحست آگاه تر است.
آنجا که حضرت یوسف با آن درجه عصمت میفرماید : من به خدا پناه میبرم ( در قضیه مکر زلیخا)
قران کریم در دو قسمت به این موضوع پرداخته است .یک: در سوره مایده آیه مبارکه 5 و دیگری در سوره مبارکه نساء آیه 25؛ و زنان و مردان را از روابط دوستانه با جنس مخالف برحذر داشته است و آن را مورد مذمت قرار داده است.
آیه 25 سوره نساء به مردان میگوید با دخترانی که روابط دوستی مخفیانه ای با دیگران داشته اند ازدواج نکنید.
آیات مذکور بر این حقیقت تاکید دارند که خداوند می خواهد با رعایت مقررات و قوانین از طرف انسانها، آنها را آگاه سازد. که به غرایز و خواسته های خود به صورت مشروع و قانونی پاسخ دهند.
و یقینا خداوند متعال بهتر از هر کسی به مصالح و منافع بنده اش آگاه است و سنتها و قوانینی که وضع کرده را باعث نجات و رستگاری بشر میشمارد.
البته اسلام، اصل روابط دختر و پسر را ممنوع نشمرده است بلکه آن را هدفمند و نظام مند کرده است، زیرا اگر قرار باشد این نیاز نیز مانند سایر نیازهای جسمی و معنوی در همه انسانها ارضا شود و مشکلی را پیش نیاورد باید تحت ضابطه و شرایط خاص باشد.
واقعیت آن است که غریزه جنسی از نیرومندترین غرایز وجودی هر انسانی است که بسیاری از رفتارهای او را دچار مشکل میکند و به گونه های مختلف ظهور و بروز دارد.
از آنجایی که اسلام مکتبی جامع و کامل است و نیت آن برقراری آرامش در زنان و مردان به لحاظ روحی ، روانی و جسمی است پس وضع قوانین و احکام به جهت حفظ و نگهداری فرد و جامعه در خط اعتدال و میانه روی است.
یکی از ابزار آلاتی که امروزه امکان برقراری این روابط را برای افراد تسهیل بخشیده است ،استفاده از دنیای مجازی یا شبکه های اجتماعیست.
اینترنت و سایر سایتهای مجازی محدودیتهای گذشته را پشت سر گذاشته و این امکان را به کاربران داده است تا با ورود به دنیای مجازی بدون هیچ محدودیتی به ایجاد ارتباط با یکدیگر و تبادل اطلاعات بپردازند.
دسترسی آسان و بدون دردسر،جستجوی پنهان و از همه مهمتر ارتباط با دیگران با هویت پنهان؛از ویژگی های مهمی است که هر فردی را به گرایش و میل به فضای مجازی سوق می دهد.
همه ما فضای مجازی را تجربه کرده ایم ،یاهو ،گوگل، وایبر،تانگو و واتس آپ راههایی پیش از یک چت ساده را در اختیارمان گذاشته است...
انفرادی شدن زندگی های اجتماعی و جدایی از خانواده در کنار اعتیاد اینترنتی تنها ایراد به وجود آمده از این فضا نیست بلکه نوع کاربری و رابطه با افراد در فضای مجازی و به عبارت دیگر فرهنگ زیست مجازی ،مشکلی است که قسمت دوم جرایم اینترنتی کشور را به دنبال داشته است.
در هر حال نمی توان منکر جذابیت ها و کشش های ارتباط با فضای مجازی شد اما یاد آوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که علاوه بر تهدیدات و محدودیتهای فضای مجازی ،می تواند فرصتها و قابلیتهای زیادی را نیز به دنبال داشته باشد .
مسولین و دستندرکاران این مقوله باید در درجه اول نیازهای جوانان را شناسایی و در مرحله دوم این فضا را درست مدیریت کنند و به سوی تولید و ساخت برنامه هایی با محتوایی مناسب و سالم بروند .
تاز مانی که یک برنامه جامع ، مدون و با الگو سازی مناسب برای جوانان وجود نداشته باشد که فرهنگ سازی درست و مناسب را به آنان آموزش دهد نباید انتظار داشت که بتوان به راحتی روابط افراد را از جمله محرم و نامحرم را کنترل نمود یا لزوم مقابله با خط قرمز ها را اجرا کرد.
بالاخص در فضای مجازی که بستر بسیاری از مشکلات به سهولت فراهم میسازد .